nintendo logo

 

 

 

 

 

Resident Evil: The Mercenaries 3D

  • Om du hører til kategorien som ikke klarer å slutte å spille før du etter langt om lenge har overgått poengsummen til kompisene når du oppdager et vanedannende konsept, så er dette spillet for deg!

    Populært konsept

    Du som har spilt Resident Evil 4 eller Resident Evil 5 vet antageligvis allerede hva slags spill dette er, men du som ikke har satt tennene i disse titlene enda bør være obs på at dette ikke er et nytt eventyr. Du skal ikke gå rundt og samle gjenstander eller komme deg videre i historien. Hold heller fingeren på hagleavtrekkeren og skyt så mange fiender du klarer før tiden er ute! Høres det for simpelt ut? Vil ikke helt tro det... (les videre).

    Poenget med konseptet er at du hele tiden vil og skal bli bedre til å spille. Resident Evil: The Mercenaries 3D er ikke et spill som du løper gjennom for deretter å selge det når du har opplevd alt. Når du spiller gjennom den første banen her kommer du til å ville spille den igjen... og igjen, og igjen og igjen! Jo mer du spiller, desto mer lærer du deg om hvordan du skaffer høyere poeng og bedre resultat. Det er ingen tilfeldighet at spillmoduset vendte tilbake i Resident Evil 5 eller at Capcom satser et helt nytt spill på det. The Mercenaries har blitt veldig populært ettersom den grunnleggende spillidéen er såpass bra.

    Konseptet i detalj

    Du starter på en tilfeldig plass på hver bane og har deretter en viss tid på deg til å samle så mange poeng som mulig. Poengene fikses gjennom å skyte fiender på løpende bånd, men det er ikke så enkelt som å bare målløst løpe rundt og skyte til tiden er ute. Kombomåleren spiller en viktig rolle og holdes i live så lenge du skyter fiender. Det betyr at dersom du bruker for lang tid mellom henrettelsene, så kommer komboen til å forsvinne og poengsummen din lider direkte av det. En skikkelig spiller holder komboen i live helt til tiden er ute.

    En annen veldig viktig detalj er tiden. Den tikker nemlig ubønnhørlig nedover, men det går an å fylle på den gjennom visse gjenstander som finnes spredt rundt om på banene. Her kommer det inn litt strategi - er det verdt å løpe bort og hente mer tid eller må du sikre kombomåleren? Kan du enkelt og greit luke bort fiendene på vei bort til gjenstanden som gir deg mer tid? Det stadig økende tidspresset og den like stadig økende dødstrusselen gjør at beslutningene må tas kjapt.

    Skill Slots

    En ny funksjon i spillet er Skill Slots. Totalt finnes det 30 forskjellige evner å velge mellom, og du kan fritt velge mellom tre av disse som du tilpasser karakteren din med. Er du kanskje av typen som helst går inn i nærkamp? Eller foretrekker du å holde deg på avstand og skyte med full styrke og lade kjapt om? Uansett hvilken spillestil du foretrekker, så kommer du til å finne noe som passer deg! Men velg med omhu ettersom du bare kan velge tre!

    Online og lokal co-op

    Om du vil skyte dobbelt så mange fiender, så er det bare å koble seg online og spille sammen med en kompis! Selvsagt må dere kunne samarbeide godt for at det skal bli gøy, det fungerer ikke at en gjør jobben og den andre inntar rollen som offer. Om dere befinner dere i nærheten av hverandre, så går det selvsagt an å spille lokal co-op også.

    ©CAPCOM CO., LTD. 2011 ALL RIGHTS RESERVED.


Resident Evil: The Mercenaries 3D

Lanseringsdato: 01. juli 2011
Konsoll: Nintendo 3DS
Sjanger: Action, Shooter
Antall spillere: 1-2 (lokalt) | 2 (online)
Flerspillermodus: Samtidig
PEGI:
Utgiver: Capcom
Utvikler: Capcom
Distributør: Bergsala
Språk:
Spesifikasjoner: Internett, Lokal flerspiller

OBS! 3D-effekten kan kun ses på spillkonsollene Nintendo 3DS, Nintendo 3DS XL, New Nintendo 3DS og New Nintendo 3DS XL. På Nintendo 2DS kan du bare spille i 2D. På denne siden vises alle bilder og filmer i 2D.