Super Smash Bros. for Wii U
- Smash-sesongen fortsetter med Super Smash Bros. for Wii U og amiibo!
Super Smash Bros. for Wii U står på samme grunn som tidligere spill i serien. Opptil åtte kjemper slåss på en arena, og jo høyere prosent du har, desto lettere blir du slått ut. Prosenten fungerer som en skademåler og alle begynner på 0. Karakterene og angrepene deres er enten hentet fra Nintendo-spill eller fra tredjepartsspill som en eller annen gang har blitt lansert til en Nintendo-konsoll.
Spill med eller mot dine amiibo!
Når du leser av en amiibo-figur i Super Smash Bros. for Wii U vil figuren transformeres til en "Figure Player" (FP) som blir med i kampen med - eller imot - deg! Det er enkelt å lese inn en amiibo-figur, alt du trenger å gjøre er å sette figuren over NFC-feltet på Wii U GamePad når du velger spillere før en Smash-kamp, og en FP vil dukke opp i en ledig karakterslot.
Jo mer FP'ene dine slåss, desto høyere nivå vil de bli. Angrepsstyrke og forsvar vil øke for hvert nivå, og maksnivået for en FP er 50. En FP vil gå enda kjappere opp i nivå dersom den slåss mot andre FP'er eller at du tar den med deg til en venn for å spille der. FP'er vil plukke opp taktikker fra sterke motstandere, så slåssestilen vil utvikle og forandre seg jo mer du lar en FP slåss, selv etter nivå 50.
Du kan gi dine FP utstyr og redskaper som du får i spillet for å heve angrepsstyrke, forsvar og fart. Noen spesielle redskaper har også forskjellige attributter som lar deg tilpasse FP'ens spesialmanøvere på samme måte som du tilpasser dine egne karakterer i Custom-modiet. FP'ere vil få spesielle deler og gull når de slåss, og de vil gi disse gavene til deg når kampen er over.
Alt dette gjør at hver eneste amiibo-figur vil utvikle seg på forskjellige måter, så du kommer nok aldri til å få to identiske figurer. Slåssestil, personlighet og andre attributter gjør hver amiibo helt unik!
Oppdateringer og DLC
En rekke oppdateringer har blitt lansert til spillet, så vel som et svært utvalg nedlastbart ekstramateriale som inkluderer nye karakterer, nye arenaer og Mii-kostymer. Du må oppdatere spillet til den seneste versjonen for å kunne kjøpe og laste ned ekstramateriale.
Nyheter og endringer
Her finner du en liste over nyheter og endringer.
- Mange klassiske karakterer fra tidligere Super Smash Bros.-spill vender tilbake i Super Smash Bros. til Wii U og Nintendo 3DS og har nye krefter og ferdigheter. Begge versjonene har det samme karakterutvalget.
- Begge versjonene kan spilles online, men det er ikke mulig å spille på tvers av Wii U- og Nintendo 3DS-versjonene av spillet.
- To spillmoduser er tilgjengelig når man spiller mot tilfeldige spillere online. I "For Glory" er kun variasjoner av Final Destination-banen tilgjengelig. Den har ingen plattformer, opphevede områder eller redskaper i denne spillmodusen. Det er en ren og skjær kamp mellom karakterene. I "For Fun" blir alle baner valgt tilfeldig, og alle redskaper og power-ups er tilgjengelige.
- Man har total kontroll over tilpasningsmulighetene når man spiller mot venner. Man kan bestemme reglene, banene og redskapene akkurat slik man vil.
- Selv om utvalget av spillbare karakterer er det samme i begge versjonene av det nye spillet, så er banene hvor kampene utspiller seg veldig forskjellig avhengig av hvilken konsoll spilleren velger. Wii U-nivåene er hovedsakelig basert på tidligere hjemmebaserte konsollspill, mens Nintendo 3DS-banene henter inspirasjon fra håndholdte spill.
- Bosskarakterer, slik som Yellow Devil i Wily Castle, vil dukke opp på noen baner. Når bosser dukker opp må spillerne bekjempe den bossen, så vel som hverandre. Bossen kan til og med brukes på strategiske måter for å skade andre spillere.
- Nesten alle banene i begge versjonene vil ha en "Final Destination-form", et alternativt utseende av hver bane som er inspirert av det relativt simple utseendet til den elskede Final Destination-banen.
- Redskaper, assistansetroféer og Poké Balls vender alle tilbake i Super Smash Bros. til Wii U og Nintendo 3DS. Nytt i spillene er Master Balls, spesielle Poké Balls som inneholder legendariske Pokémon slik som Arceus og Xerneas.
- Det finnes elementer i Super Smash Bros. som linker begge versjonene av spillene sammen.
- For første gang i serien kan spillere nå tilpasse karakterenes manøvere når de spiller lokalt eller online med venner.
- Hastigheten i Super Smash Bros. for Wii U ligger et sted mellom Super Smash Bros. Melee og Super Smash Bros. Brawl. Altså ikke like kjapt som Nintendo GameCube-spillet, men kjappere enn Wii-spillet.
- Tripping-funksjonen fra Super Smash Bros. Brawl har blitt tatt bort (man vil altså ikke lenger snuble og falle helt tilfeldig).
- Det er nå mulig å unngå angrep i luften flere ganger på rad.
- Shield Breaker er mye mer effektivt enn tidligere.
- Når du blir truffet av et kraftig angrep, så vil en rødsvart, grafisk effekt dukke opp dersom du allerede har tatt mye skade. På denne måten er det lett og tydelig å se når du er i fare!
- De grafiske effektene som oppstår når noen slås ut av arenaen er nå fargekodet slik at man vet hvem som slo ut motstanderen.
- Wii U GamePad-kontrollens funksjoner vil ikke benyttes under kampene for å sikre at kampene skal bli rettferdige ettersom deltagerne i flerspiller vil bruke forskjellige håndkontrollere.
Vennligst merk deg at listen over kompatible produkter ikke nødvendigvis er komplett og at den derfor kan bli oppdatert i fremtiden.
Super Smash Bros. for Wii U






