Har du den eldste modellen av Nintendo DS kan det ha kommet skitt mellom innfatningen og pekeskjermen via det lille mellomrommet som finnes. Prøv først med en nål eller lignende og stikk den inn ca. 1-2 millimeter inn i mellomrommet og skrap ut skitten som forstyrrer pekeskjermen. Prøv også å synkronisere pekeskjermen. Les mer i manualen om hvordan du synkroniserer pekeskjermen.
Antagelgvis skyldes dette skitt på kontaktstiftene. Prøv å sette i og ta ut et spill, og gjenta dette rundt 20 ganger for å "slipe" kontaktflatene på spillet og kontaktstiftene på konsollen. Det kan også dreie seg om bøyde eller knekte stifter. Dette dekkes dessverre ikke av garantien.
Nintendo anbefaler at man fortsetter å spille i rundt 2 uker. Dersom man fremdeles er misfornøyd med produktet kan man kontakte forhandleren/serviceavdelingen vår for mer hjelp.
Dette dekkes dessverre ikke av garantien. Kontakt forhandleren hvor du kjøpte konsollen eller serviceavdelingen vår for kostnadsforespørsel.
Dette kan tyde på at konsollen har blitt fuktskadet. I første omgang kan du skru av batteriluken og se på det lille lakmuspapiret som befinner seg der. Det skal være en hvit lapp med rosa prikker. Dersom den blir utsatt for fukt blir papribiten helt rosa. Konsoller med fuktskader er dessverre ikke lønnsomt å reparere og er ikke dekket av garantien.
LCD-skjermen har mest sannsynlig blitt utsatt for ytre påvirkning og må byttes ut. Kontakt forhandleren hvor du kjøpte konsollen eller serviceavdelingen vår for kostnadsforespørsel.
Om du fremdeles ikke har fått igang konsollen din eller opplever andre problemer enn de nevnt her kan du sende en forespørsel til serviceavdelingen vår for ytterligere hjelp.
Nintendo Co., Ltd. har hovedkontor i Kyoto, Japan, og står bak en rekke ikoniske varemerker og spillserier som har blitt en naturlig del av hjem verden over, slik som Mario™, Donkey Kong™, The Legend of Zelda™, Metroid™, Pokémon™, Animal Crossing™, Pikmin™ og Splatoon™.