fbpx
nintendo logo

 

 

 

 

 

  • Support
  • Nintendo Account Recovery Process

Nintendo Account Recovery Process

På denne siden finner du informasjon om hva du kan gjøre hvis du har opplevd en av de følgende situasjonene:

  • Fått en e-post med følgende melding: «A new decive has been used to sign in to your Nintendo Account». E-posten kan inneholde informasjon om den ukjente enheten og lokaliteten.
  • Har mistanke om at din Nintendo Account har blitt utsatt for uautoriserte innlogginger.

Dette kan du gjøre:

  • Bytte Nintendo Account-passordet ditt.
    • Bytt passordet på din Nintendo Account.
    • Hvis du ikke husker Nintendo Account-passordet, eller innloggingsinformasjonen, kan du nullstille passordet ditt.
    • Hvis din Nintendo Account er knyttet til en Nintendo Network ID, så kan du forandre NNID-passordet på en Wii U-konsoll eller en konsoll i Nintendo 3DS-familien.
    • Hvis du har grunn til å tro at NNID-en din blir utnyttet, kan du avlinke den fra din Nintendo Account.
  • Logge ut av alle enheter koblet mot din Nintendo Account.
    • Logg inn på din Nintendo Account. Velg «Sign-In and Security Settings» og trykk på «View» ved siden av din «Sign-in History». Deretter trykker du på «Sign out of all other devices».
    • Ved å ta dette steget logges du ut av din Nintendo Account på alle enheter du tidligere har vært logget på. For å få tilgang til Nintendo Account på disse enhetene igjen, må du logge deg inn med et nytt passord.
  • Sette opp to-faktor-autentisering for Nintendo Account.
    • To-faktor-autentisering gir ekstra sikkerhet og gjør det vanskeligere for uvedkommende å få tilgang til kontoen din.
  • Du kan også lese om hvordan du fjerner informasjon om lagrede kredittkort og/eller Paypal fra din Nintendo-konto.
  • Hvis din Nintendo Account er koblet mot Facebook, Google eller Twitter, anbefales det at du bytter passord for kontoene.
    • Det er mulig en av disse kontoene er berørt hvis uvedkommende har fått tilgang til din Nintendo Account.
    • Besøk den respektive siden og les mer om hvordan du oppdaterer passordet ditt der.
    • Hvis du mistenker at innlogging gjennom Facebook, Twitter eller Google er påvirket, kan du koble fra tilgang for å forhindre fremtidig misbruk. Les mer her.